Sunday, May 11, 2008

HAPPY MOTHER'S DAY!



Have a wonderful day!

-- ibu...kau-lah ratu hati ku!

20 comments:

Anonymous said...

Wishing all mothers (homemakers and professionals alike) a Happy Mother's Day.

maria a samad (kak ton) said...

Yo Ena

Happy Mother's day to all mothers...and to us!

Ibu, ibu,
Engkau lah Ratu Hati Ku
Tempat ku menyerah Kasih
Wahai Ibuuuu...!

:(((...tapi...tapi kan kita anak yatim kan, Ena.

Hanya Doa restu yang dapat kita berikan kepada AllahYarham Mak yang telah pergi untuk selama-lamanya.

So on this day - and everyday - kita membaca Yasinn dan sedekahkan fadhilatnya kepadu ibu yang tersayang agar ia ditempatkan dikalangan para solihiin sehingga kita semua menemuinya kembali di Hari Penentuan. Insya Allah.

Amin.

mn said...

A.kum Ibu Aina,

1. Ibu dah gosok ka baju yang nak dipakai malam nanti.

2. Sekarang jam dah 12.20pm, tinggal lagi kira-kira 8jam jer lagi.

3. Ibu tak berdebar ker.

http://www.penyokong-kj.blogspot.com

J.T. said...

Happy Mother's Day to you, Nuraina. Have a great day with your loved ones.

Anonymous said...

Sorry for being a tad late, have been busy all day attending to some "motherly" duties.

Happy Mother's Day to you Nuraina and break a leg tonight. Is there any chance of uploading the video here?

Anonymous said...

Happy Mother's Day to you Nuraina .. You manage to shoot the silver bullet "Look at the election result" at the tail end of your Blog talk tonite. Congratulations.

Hi&Lo said...

Nuraina,

Happy Mother's Day to you and all your visitors who are mothers.

The unconditional love that can only comes from a mother. When we are misunderstood, it takes a mother to recompense the pain and sorrow.

Our understanding of life comes from experience. Everyone has a story about his life.

My heart goes out to those who never had real mothers. Or mothers who are forced by circumstances to work as prostitutes to feed their children.

Mothers may not be perfect but they give their all.

Kerajaan Rakyat said...

Seiring dengan sambutan Hari IBU, saya ucapkan "Selamat Hari Ibu Kepada Semua Ibu Yang Berjiwa Keibuan". Dan saya utuskan surat ini buat YAB Perdana Menteri Malaysia.

Kepada,
YAB Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi,
Perdana Menteri Malaysia.


Y.A.B. Datuk Seri,

Saya, Mohd Sofi Yassin, rakyat Malaysia bermastautin di negeri Selangor dengan ini merakamkan rasa kecewa dan hampa yang teramat terhadap kecelaruan dan kepincangan dalam pentadbiran kerajaan Malaysia yang diterajui oleh YAB Datuk Seri.

Sebagai rakyat Malaysia, Melayu dan beragama Islam, saya dengan penuh keinsafan dan rasa tanggungjawab mengatakan di sini bahawa terdapat banyak perkara yang amat bertentangan dengan prinsip Rukun Negara dan kedaulatan Negara yang telah YAB dan parti pemerintah di bawah pimpinan YAB telah lakukan.

Di antara kekecewaan saya ialah:

1. Kenapa berlaku pendakwaan terpilih yang keterlaluan dalam pentadbiran kerajaan Barisan Nasional / UMNO sejak dari dulu hingga sekarang, dan tiada usaha oleh YAB Datuk Seri untuk mengembalikan kedaulatan perlembagaan?

2. Ketegasan yang cuba YAB paparkan terhadap kes YB Karpal Singh dalam isu berkaitan ke bawah DYMM Sultan Perak, jelas menampakkan ketidakjujuran dan pendakwaan terpilih YAB dalam melayani permasalahan rakyat khususnya dalam urusan kedaulatan Raja-Raja Melayu.

3. Saya hanya akan bersetuju dengan ketegasan YAB jika tindakan dan siasatan yang sama dilakukan terhadap kesemua wakil rakyat Barisan Nasional di negeri Terengganu dan Perlis yang telah dengan jelas, angkuh, sombong dan bongkak mempertikaikan hak serta kedaulatan Sultan Terengganu dan Raja Perlis pada akhir bulan Mac dan April 2008 yang lalu?

4. Sementara dalam kes berkaitan pendakwaan dan penahanan YM. Raja Petra Kamaruddin, di mana kewajarannya tindakan tersebut dilakukan? Bukankah kita berada dalam sebuah negara merdeka dan berdaulat, mempunyai undang-undang yang membenarkan YAB Dato’ Seri Najib mengambil tindakan secara berhemah, terhormat dan secara peribadi?. Sekiranya Dato’ Seri Najib merasakan dia difitnah, maka seharusnya beliaulah yang menyaman YM. Raja Petra. Kenapa mesti undang-undang yang mencengkam kebebasan rakyat yang digunakan oleh pemerintahan Barisan Nasional?

YAB Datuk Seri,

Saya sebagai rakyat Malaysia yang mengasihi pemimpin yang jujur, ikhlas, berilmu, dan bertanggungjawab ingin mencernakan dan meleraikan tanggapan saya dan rakyat Malaysia terbanyak terhadap beberapa keraguan berikut:

1. Semasa musim piliharaya umum ke 12 yang lalu, rakyat Malaysia telah dimaklumkan bahawa menantu Perdana Menteri, Khairy Jamaluddin dengan sedar, dan Datuk Seri juga menyedarinya telah mencampuri urusan pentadbiran negara sedangkan beliau atas sifat sebagai menantu Perdana Menteri tidak berhak melakukannya. Pertanyaan saya, apakah benar perkara ini? Kalau tidak benar, kenapakah majoriti rakyat Malaysia termasuk ahli UMNO sendiri mengakuinya? Bukankah ini perbuatan orang yang tidak amanah?

2. Saya dengan penuh kesedaran telah melihat beberapa gambar YAB Datuk Seri dalam keadaan dan kelakuan yang dapat saya takrifkan sebagai biadap, keterlaluan, tidak sopan dan amat menghina kesusilaan budaya masyarakat Melayu dan Agama Islam. Soalan saya apakah benar itu perbuatan Datuk Seri? Sekiranya benar itu perbuatan Datuk Seri, maka saya dengan penuh hormat berdasarkan hak saya sebagai rakyat Malaysia mencadangkan agar Datuk Seri memohon maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia atas kebiadapan Datuk Seri.

Sekian dan semoga Datuk Seri diberi pertunjuk daripada ALLAH SWT.


Ikhlas daripada

Mohd Sofi Yassin.
Rakyat Malaysia.

Walski69 said...

Ena - Happy (belated) Mother's Day... BTW managed to catch you on this week's Blog, and am looking forward to reading some perspectives on how you thought the show went.

I've done a review, which you're most welcome to comment on.

Personally, I thought you held up well, considering the inane-ish line of questioning.

My favorite part? Heh heh... the part when I discovered what "hogwash" really means in Bahasa Malaysia...

Take care, and PEACE!

Anonymous said...

Yo blogging SuperMom,

Happy Mom's Day, gorgeous! :D

Congratters on being the next prominent blogger chosen to explain blogging to the people. Wish I could see it live. So am waiting eagerly to see it on uTube.

mob1900 said...

Happy Mother's Day! I go spam all the mothers dulu ye...

shamsue said...

Salam...selamat hari ibu..saya ada menonton rancangan blog di TV1 semalam..bagus cara puan menjawab soalan-soalan yang ddikemukakan..taniah

LazerJuan said...

Senyap aje....dah past noon on Monday, still no posting?! Recovering from stage fright or still not over Chamil Hogwash Wariya's "charm"?

No matter what happened last night, you still have your following....AFUNDI Nuraina!!

Anonymous said...

Saya adalah ibu yang malang

Anonymous said...

Saya berasa tertarikh dengan tindakan Datuk yang terus mendedahkan kebenaran.Memalsukan kebenaran hanya menambahkan dosa kerana memfitnah.

Oleh admin Bebas Malaysia said...

Same goes to me..Happy Mothers Day!!!

udinb said...

Kak Nuraina : Just wanna let u know that I watched you on TV last night. In fact I taped it in my hardisk recorder and will keep it a while before erasing for other recording.

All the best.

Anonymous said...

Dear Kak Ena,

Congratulations on appearing on the blog feature on RTM and hope you've had a happy Mother's day.

I expressed my congratulatory wishes on Rocky's website as well, earlier, and had went on to describe the different types of sociopolitical bloggers in terms of a set of criteria. I hope you did not take offense to my take of your special place in the sociopolitical realm of the Malaysian blogosphere. I certainly enjoy your blog, finding yours a refreshing counterbalance to the usually heavier fare served by a number of other bloggers. Yours has a light tenderness to it. I take particular pleasure in reading your 'Tuesdays with Bapak'; it is good to hear about Pak Samad and the things he has to say.

All in all, I wish you well and keep up with the good blogging!

Syaliza Abdul Rahman said...

Happy Mother's day, Kak Nuraina :o)

Anonymous said...

Happy Mother's Day to you too !

Gosh....I missed your interview on TV. Did anyone upload into cyberspace ? Where ? Like many others who have written here, can you tell us how it went from your perspective?

Reading the front page of Star and Sun, the "hijrah" is happening soon. Question is - is it enough for Anwar to be PM?