Sunday, August 17, 2008

Whose Penyangak Are They?

You know the ones wearing Parti Keadilan Rakyat t-shirts who were reported to have attacked two photographers - Mohd Sairien Nafis, 26 of NST and Halim Berbar (foreign media).

This is not the first time we've got reports that supporters purportedly from PKR had roughed up Press photographers as well as Barisan Nasional campaigners.

I say purportedly until it has been proven that these guys are PKR supporters.

It's good to know that PKR is taking a serious view of the matter. If these guys are PKR's members, then Anwar, PKR president Dr Wan Azizah Wan Ismail and the party's leaders should get tough on them.

PKR de facto leader and a Permatang Pauh by-election contender, Anwar Ibrahim said that the party will launch an investigation into this latest attack on the two photographers outside the nomination centre in Permatang Pauh Friday.

Malaysiakini quoted him in in Penang yesterday, saying that no one should jump to the conclusion that the perpetrators are PKR members.

Here's the report:

“The mainstream media, (such as state-owned) RTM, will immediately apportion the blame to us. I say, let us investigate and punish those perpetrators, irrespective they are from Pakatan Rakyat or Barisan Nasional,” he said when asked to comment on the incident.

Anwar, who is PKR candidate for the Aug 26 by-election, held a 45-minute press conference at the Yayasan Aman building in Permatang Pauh this morning.

The building is the party’s main election operation room for the by-election, where Anwar is seeking to make a comeback to Parliament after an absence of 10 years.

Referring to a similar incident earlier this month where a female photographer was assaulted by alleged PKR members, Anwar said an investigation later found the perpetrators were not linked to the party. (See photo by TheSun)

He said despite the culprits were not PKR members, his wife and party president Dr Wan Azizah Wan Ismail had apologised to the victim in recognition of the importance of the media.

“My point is that the mainstream media is at fault for presenting a biased case, not only that, but malicious attack (against PKR),” said Anwar, before he spoke at length on how the media had been unfair to him and the opposition.

Photographer injured, lost his camera


He took a journalist from Berita Harian, an Umno-linked Malay daily, to task when he asked Anwar whether the ‘samseng’ (gangster) culture was now prevalent in PKR.

Berita Harian said this ‘samseng’ culture is now prevalent in PKR (but) when (Umno Youth deputy chief) Khairy Jamaluddin and gang threw bottles, they were not at fault,” the PKR leader shot back.

“This is the Berita Harian culture which must be corrected because it is slanderous and treacherous to defend corruption and cruelty,” he added.

Anwar was apparently referring to the incident of throwing mineral water bottles, sticks and flag poles during the nomination of the hotly contested Ijok by-election in Selangor in April last year.

In the latest assault yesterday, a New Straits Times (NST) photographer and a French photo-journalist were attacked by a group of people allegedly to be opposition supporters.

The 26-year-old NST photographer Mohamad Sairien Mohamad Nafiz, who suffered bodily injuries, also lost his RM15,000 Canon digital camera, according to a NST report today.

The French journalist meanwhile were said to have sustained head and leg injuries.

The incident took place when the duo were leaving the nomination centre at around 1.30pm and was attempting to take photos of a rowdy group harassing several BN workers in a pick-up truck.

The attack continued until a PKR member came to their rescue, said Mohamad Sairien.

Police: We’ve five witnesses


State PKR secretary Abdul Malik Abdul Kasim was quoted in the NST report as saying that he regretted the incident but added that the party could not ascertain who the assailants were.

He however added that they have reasons to believe that there could be groups which wanted to implicate the party in the attack.

In a related development, a police spokesperson said that they were still in the midst of identifying the assailants of the two photographers but no arrest had been made.

Penang police’s public relation officer Shaharon Anuar Abdul Latif told a press conference at the Central Seberang Perai district police headquarters today that the police have received two complaints in relation to yesterday’s incident.

He said there were five witnesses of the attack.


You can also read the NST reports here and here.

49 comments:

me said...

Setakat nak sabotaj... memang boleh buat...
Pakai aja baju parti lawan ( dapat free pula tu )..pergi ketuk semua wartawan.. calar kereta wartawan..
Lepas tu..mesti front page dalam berita... Itu semua x boleh pakai.. nampaknya.. kena buat 'sumpah' nie baru lebih berkesan...

Anonymous said...

Anwar Ibrahim pernah bersumpah.Tahun 1998.Apa hasilnya? Lokap jugak.
"Bahawa Dengan nama Allah saya bersumpah saya tidak
melakukan perbuatan terkutuk ifu. Dan ini semua adalah fitnah
dan tohmahan jahat untuk terus menghina dan mengaibkan
Seisikeluarga Saya" - Batu Pahat, Johor Darul Takzim 19 September 1998
_Petikan dari Kulit BUKU SUMPAH dan AIR MATA Reformis Bangsa oleh Mohd sayuti Omar
terbitan tinta merah Kuala Lumpur 1958.

Nostradamus said...

Q44. Little Napoleons are the ones ruling Malaysians. (True or False)
“Little Napoleons” sebenarnya yang memerintah rakyat Malaysia. (Betul atau Salah)

Q50. Malaysian politicians are typical Jeyklls and Hydes. (True or False)
Ahli politik Malaysia melambangkan personality Jeyklls dan Hydes. (Betul atau Salah)

Answers at http://patek1472.wordpress.com
Jawapan di http://patek1472.wordpress.com

Anonymous said...

anonymous 8:50 tulis... "Anwar Ibrahim pernah bersumpah.Tahun 1998.Apa hasilnya? Lokap jugak.
"Bahawa Dengan nama Allah saya bersumpah saya tidak
melakukan perbuatan terkutuk ifu. Dan ini semua adalah fitnah
dan tohmahan jahat untuk terus menghina dan mengaibkan
Seisikeluarga Saya" - Batu Pahat, Johor Darul Takzim 19 September 1998
_Petikan dari Kulit BUKU SUMPAH dan AIR MATA Reformis Bangsa oleh Mohd sayuti Omar
terbitan tinta merah Kuala Lumpur 1958.

8:50 PM
"

aiyah, patutlah tak leh pakai... ambik dari buku terbitan tahun 1958... aduh, idiot betul.

oh... satu lagi... perbuatan terkutuk ifu... apa benda tu?

taktik lama Anwar dan penganutpenganutnya lah... bohong, tapi tak bohong.

A Voice said...

Perhaps the guy who bang Anwar under lock up is not Rahim Noor. Its someone who put on a mask ala Mission Impossible and maintain character till today ....

Please la not all this cheap tactics, propaganda, spin an dcounter spin, ... its all irrelevent. Its all cheap campaign tricks and media play. Baik BN or PKR, more so Anwar's obvious wayang.

Bila kita punya politics nak jadi politics of substance?

Look back at Anwar's and BN's record and manifesto. What has Anwar done and what has BN done incluve whatever allegations?

Don't forget the 2-year buildup for Anwar to steamrolled Ghaffar. THats father of money politics in action and now speweing abt corruption and cronyism.

Since we are talking abt cronyism, lets not forget names Khalid Ahmad, Md Noor Mutallib, Nasaruddin, Kamaruddin Jaafar, Kamaruddin Mohd Noor, Rani Ibrahim, Dato Ibrahim himself, etc etc etc ...

Lets not forget he has never delivered anything of substance as Minister up till DPM, just like Musa! Opps ... he introduced bahasa baku, very significant.

Maybe he could helped Musa's WPI to develop creative industry and do more wayang down there. Very beneficial for economy!!!

Anonymous said...

It could be:
1. overzealous PKR supporters
2. rats like Saiful & mat rempits who are paid to join PKR to cause troubles
3. mat rempits wearing PKR t-shirts and paid to cause trouble

hmmm... which is it? Afterall, we do know of the infamous umnoputra's mat rempit project...

donplayplay

Anonymous said...

Nuraina,
Quick to look the other way when your favourite is seen in bad light?
Go ahead and investigate who were the thugs, you reporter right?
That would clear a lot of doubts then by asking questions that create more doubts and dissatisfaction.

ReportTheFactsKeepTheOpinion.

azisirikit said...

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mempersoalkan tindak tanduk sesetengah pihak termasuk pemimpin PAS yang terus mengutamakan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan lupa ‘ orang kecil’ seperti Saiful Bukhari Azlan yang meminta pembelaan."Jangan lupa kepada dia (Saiful) kerana dia minta pembelaan dan dia menjadi mangsa, mengapa kita sibuk hal-hal lain pulak, yang lain kita nak utamakan, yang dituduh ( Anwar) kita utamakan, tapi pada dia kita tidak ambil berat pula," katanya.Beliau Perdana Menteri menyatakan demikian ketika menjawab soalan wartawan selepas satu majlis di Permatang Pauh Ahad mengenai kecenderungan sesetengah pihak yang terus mempertikaikan cara bekas pembantu Datuk Seri Anwar itu bersumpah.Abdulah berkata, beliau tidak dapat membuat jangkaan sama ada dikalangan pemimpin PAS percaya atau tidak dengan cara bersumpah yang dibuat oleh Saiful walaupun beberapa pemimpin parti itu bercanggah pendapat mengenainya.Beliau bagaimanapun meminta orang ramai tidak lupa bahawa orang kecil seperti Saiful yang meminta pembelaan.“Kadang-kadang kita tak bagi pandangan dan kita keluarkan kenyataan yang tidak baik dan menghinakan dia pulak. Itu pandangan saya,"katanya.Perdana Menteri berpendapat sumpah Saiful untuk mempertahankan dakwaannya terhadap Anwar adalah serius dan berat. DOLLAH SAYS IN AGENDA DAILY. BUT WHY IS HE KEEP CHASING ANWAR INSTEAD OF BUILDING UP THE NATION AFTER THE RECENT GE??? STUFIIIID.

Anonymous said...

Well, is this going to PKR standard response to thugs affair?

This is a big license for thugs to carry on their duties.

Just whacked those buggers and we'll tell the press you're not linked to us.

How convenient.

Tell that to those had been whacked.


MM

Anonymous said...

Police said they will investigate. Well I suppose I know what the investigation is going to conclude. There's no other way!! This reminds me of the firing of pistol incident at Kg Baru mosque during the height of Reformasi in 1998/99. There was this "Harakah" man wearing shirt written with the word "HARAKAH" at his back. This man was shouting anti Mahathir slogan the loudest, eclipsing those of genuine reformasi followers. Becoz of his overacting, the organizers got suspicious and consulted the genuine harakah photographers present. The organizers then demanded to check his IC. Of course he refused becoz that wud hv exposed his real identity (he doesn't have civilian IC). BEcoz of that, genuine Reformasi men tried to attack him and then he fired his pistol to defend himself. He was exposed. Of course you didn't get this thru MSM. I believe the same tactic will be used everywhere more so in Permatang Pauh. In desperation they will resort to all means imaginable even to the extent of copying what they used to denounce like street demonstration. Hv they got permit to demonstrate againt MB of Selangor almost everyday? Where's ITU BUKAN BUDAYA KITA?. Gone with the winds.

frm: non-hypocrite

junior citizen said...

how about if the culprits really from PKR?.

3 reporters had been attack by who they claim as PKR supporters.pictures of all the attacks are also available.

Anwar said that his supporters attacked they attacked the journalists because of their bias media policy.the joournalists are just doing their job.why must they released their frustation by hitting the journalists?.how ironic that a party that supports freedom of media speech has supporters that have brain the size of a pea.

Nostradamus said...

Nostrdamus Predictions on Possibilities In Malaysia.
Ramalan Nostradamus atas Kemungkinan-kemungkinan di Malaysia.

1. Is it possible that DSAI wins the Permatang Pauh elections and become the next Chief Minister of Penang as a stepping stone to becoming Prime Minister?
Adakah mungkinnya DSAI memenangi pilihan raya Permatang Pauh dan menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang sebelum menjadi Perdana Menteri?

2. Is it possible that DSAB resign as PM of Malaysia after the Permatang Pauh elections and handover to DSNTR earlier than expected?
Adakah mungkinnya DSAB meletak jawatan sebagai PM Malaysia selepas pilihan raya Permatang Pauh dan menyerahkannya kepada DSNTR lebih awal dari jangkaan?

3. Is it possible that UMNO and PKR will combine to form a new party?
Adakah mungkinnya UMNO dan PKR akan bergabung untuk membentuk sebuah parti baru?

4. Is it possible that all other component parties of BN without UMNO will combine with PKR to form a new party?
Adakah mungkinnya parti-parti komponen BN lain kecuali UMNO akan bergabung dengan PKR untuk membentuk sebuah parti baru?

5. Is it possible that PKR and PAS will combine to form a new party?
Adakah mungkinnya PKR dan PAS akan bergabung untuk membentuk sebuah parti baru?

6. Is it possible that PKR, DAP and HINDRAF will combine to form a new party?
Adakah mungkinnya PKR,DAP dan HINDRAF akan bergabung untuk membentuk sebuah parti baru.

7. Is it possible that TDM and all other Little Napoleons knows of these possibilities and are preparing to migrate?
Adakah mungkinnya TDM dan semua “Little Napoleons” mengetahui kemungkinan-kemungkinan ini dan sedang bersedia untuk berhijrah?

To be continued…….
Akan disambung……

http://patek1472.wordpress.com

Anonymous said...

How did you allow yourself to become Anwar's fanatic? Everything that BN and Government said were lies and fitnah!! All the things that came out of Anwar's mouth were God's truth!!Why did Anwar build circles of fences to pre-empt police actions?? First the accusation against judiciary, followed by on IGP and AG,KLGH,...or is he showing signs of guilt?? Come on, give TRUTH a chance!!

ketam said...

kepada anonymous yg kata Anwar Ibrahim pernah bersumpah.Tahun 1998.Apa hasilnya? Lokap jugak.
"Bahawa Dengan nama Allah saya bersumpah saya tidak
melakukan perbuatan terkutuk ifu. Dan ini semua adalah fitnah
dan tohmahan jahat untuk terus menghina dan mengaibkan
Seisikeluarga Saya" - Batu Pahat, Johor Darul Takzim 19 September 1998

Kalau dia berani bersumpah pada masa itu kenapa dia tidak berani bersumpah sekarang.. utk makluman takat sebut macam tu saja tak cukup sekarang besumpah lah dengan cara yg betul..

Kepada "me" sebenarnya yg menghentam wartawan hari tu memang ahli parti PKR kerana memang saya berada disitu dan mereka itu memang dah dikenali sebagai org kuat PKR.. tetapi disini saya maklumkan bahawa tiada ahli parti PAS yg terlibat alhamdulillah.

ketam said...

Just wonder kenapa anwar,keluarga dia dan semua penyokong da yg beragama islam bermati-matian mempertahankan PERAKUAN BERSUMPAH BALA,RAJA PETRA,DR MYANMAR tetapi menafikan sekeras-kerasnya PENGAKUAN BERSUMPAH yang dibuat oleh SAIFUL dengan nama ALLAH??
Adakah mereka lebih percaya PENGAKUAN BERSUMPAH Mahkamah daripada PENGAKUAN BERSUMPAH dengan nama ALLAH??

confused said...

why is it everyone so sensitive when talk about pkr? cannot salh skiti, misti want to tuduh conspiracy... who are pkr? the untoucheables? If it is BN you guys would be the first to attack with no mercy. All i'm saying shouldnt it be a level playing field for both? clearly the net is the PR's playing ground and being manipulated as such too..

Anonymous said...

what to expect from the sil when the fil is a compulsive liar...

D S N said...

Sumpah Anwar tahun 1998 "Bahawa Dengan nama Allah saya bersumpah saya tidak melakukan perbuatan terkutuk ifu. Dan ini semua adalah fitnah dan tohmahan jahat untuk terus menghina dan mengaibkan Seisikeluarga Saya"
Kalau Anwar yg bersumpah kita mesti terima. Kalau org lain kita tak boleh terima.
Setuju sangat dgn Ketam tu. Surat Akuan Bersumpah yg pergi cop di counter Pesuruhjaya Sumpah diterima sebagai benar dan dijaja kesana sini oleh Anwar & the common parias.
Sumpah sebut nama Allah banyak soal pulak!

LORD_A said...

sorry to say dis ppl, i believe dis incident were done by PKR 'PkR'angsters!!WHY make me said so??coz the reporters were attacked among the PKR suppoters crowd!!to think logically..it is imposibble to have imposters among d PKR crowd..true not??can BN ppl sneak in into d PKR crowd?crazy kah??u will beaten up like a dog!!Pmtg Pauh is such a small place..cant they even know who is on who's side??PKR supporters stays in group with PKR supporters!!and they had beaten up the 2 pity reporters!!

Anonymous said...

Nothing new when come to the art of making excuses.

Da Real Deal said...

When UMNO's goons wearing UMNO emblems abuse they are rightfully UMNO. But when PKR's goons wearing PKR shirts get rough , they must be UMNO goonsimpersonating the opposition. If Anwar wins the win is his. If Anwar loses, it's because it must be rigged. Yeah right....losing 5 states and KL thrown in with it because of one imbecile is not proof enough that the elections are free and fair.

The people who belaieve in Anwar are a disgrace to the acedemic institution that they attended. They must be Hindustani movie addicts to believe in the unbeleivable.

Da Real Deal said...

Lord,

We even can tell on whose side our PM is playing for. Only an idiot can't tell who's in PKR and who's not.

Anonymous said...

Manja sangatlah jurugambar dan wartawan Malaysia ni...kena sikit je dah menangis. Ingatkan kepala pecah ke apa? alah cedera macam kena gigit nyamuk aje surat khabar nak perbesarkan! ni lah dinamakan "occupational hazard".

Wartawan dan jurugambar sebegini mesti hantar ke Afghanistan ataupun Iraq baru dia boleh menangis betul2. Kalau nak lebih selamat pegi buat liputan dimana Pak Lah bukak pamiran batik ke?

bergen said...

Kesian Kak Wan. Macam-macam orang buat kat suami dia. Dugaan besar, ganjaran pun besar. Lagipun mana boleh jadi orang beriman kalau iman tak diuji. I salute you Kak Wan. And you too, brother Anwar.

two-face said...

That's a good one ketam!

Also when the DYMM Agong takes oath when assuming office. Bersumpah dengan nama Allah juga. Why don't Anwar slammed DYMM Agong for doing so?

rocky said...

what happen to all the media when the UMNO guy punched a journalist about 1 year plus ago and it was caught on tape. what did Pak Lah say?Nothing!!

Yes the media is out to bah PKR and Anwar. I like it how mingguan wrote about Nik Aziz statement that swearing was not islamic...you read the headlines and you laugh. They think we are stupid lo.

Alias Mohd Yusof said...

Asal usul Kontrak Sosial.

Masa sebelum Negara kita merdeka dulu memang ramai pekerja-pekerja kontrak dari Negara China dan India datang ke Malaysia yang di bawa oleh kerajaan British untuk bekerja di lombong-lombong bijih dan ladang-ladang getah di Negara ini. Tetapi masa tu mereka tidaklah dipanggil sebagai pekerja kontrak.

Memang sifat orang Melayu dari dulu lebih selesa menjadi ‘tuan’ mereka tidak berapa suka kerja sebagai buruh kontrak ni. Mungkin juga kerajaan British ketika itu bayar upah yang murah maka orang Melayu tak suka kerja seperti itu.

Sama jugalah seperti masa sekarang ini, kerja-kerja pembinaan yang memerlukan tenaga tulang empat kerat, kerja-kerja yang bergaji murah seperti pelayan-pelayan kedai, membersih bangunan atau pejabat tidak diminati oleh rakyat tempatan.

Oleh itu kerja-kerja seperti ini telah diambil alih oleh pendatang-pendatang dari luar seperti dari Indonesia, China, India, Bangladesh, Nepal dan Myanmar. Akhirnya ramailah pekerja-pekerja asing ini memenuhi Negara kita.

Mereka ini datang dengan niat untuk bekerja bagi mendapatkan wang untuk dihantar balik bagi keperluan keluarga mereka yang ditinggalkan di kampung. Mereka yang datang bekerja ini juga tidak pernah memikirkan untuk terus tinggal menetap di Malaysia.

Kehidupan mereka di sini sungguh ringkas sekali. Mereka makan sekadar yang boleh mengenyangkan, pakaian pun jarang berganti baru, tinggal di rumah kongsi, lebih baik sikit mungkin ada majikan yang menyewakan rumah untuk dikongsi beramai-ramai dan jauh sekalilah untuk membeli perabut-perabut mahal dan harta kekal kerana susah untuk dibawa balik ke Negara asal mereka nanti.

Kecintaan mereka kepada Negara ini memang boleh dikatakan tidak ada, hati dan perasaan mereka hanyalah kepada Negara asal mereka sahaja.

Kita sebagai warganegara dan rakyat tempatan tidak begitu selesa dengan kehadiran pendatang-pendatang asing ini. Resam dan budaya mereka jauh berbeza dengan kita. Sudah tentu kita tidak mahu kalau pekerja-pekerja asing ini diberikan taraf warganegara. Kita masih curiga dengan kesetiaan dan kecintaan mereka terhadap Negara ini.

Suasana beginilah yang berlaku semasa menjelang Negara kita mencapai kemerdekaan dahulu. Masyarakat Melayu yang merupakan penduduk tempatan Malaya ketika itu sangsi dengan kesetiaan dan kecintaan orang-orang Cina dan India terhadap Negara ini yang kehadiran mereka sebelum itu hanya dianggap sebagai pekerja asing yang mencari wang di sini.

Kebanyakan pekerja-pekerja Cina dan India ketika itu memang lahir di Negara asal mereka, mereka datang ke Malaya untuk bekerja bagi mendapatkan wang. Oleh itu memang tak dapat dinafikan kesetiaan dan kecintaan mereka kepada Negara asal itu masih tebal, Malaya hanyalah tempat mereka mencari makan sahaja.

Tidak hairanlah kalau semasa penjajahan Jepun tahun 1941, ramai orang-orang Cina di Malaya dibunuh oleh Jepun kerana orang-orang Cina di Malaya ini juga dianggap sebagai warga Negara China. Di waktu itu Jepun juga berperang dengan Negara China.

Apabila British menawarkan Merdeka kepada Malaya, British telah meletakkan syarat supaya orang-orang asing yang mereka bawa ke Malaya iaitu orang-orang Cina dan orang-orang India hendaklah diterima sebagai warganegara seperti orang Melayu, tentulah syarat yang dikenakan British ini amat berat untuk diterima oleh penduduk tempatan atau orang Melayu ketika itu.

Samalah beratnya seperti kita hendak menerima pekerja-pekerja asing dari Indonesia, China, India, Bangladesh, Nepal dan Myanmar sekarang ini untuk menjadi warganegara Malaysia.

Memang ada sebab untuk orang tempatan berasa bimbang kalau pendatang atau pekerja asing ini diberikan taraf warganegara, kerana khuwatir orang asing ini akan merampas hak-hak dan keistimewaan yang mereka miliki sebagai rakyat tempatan.

Maka dari situlah lahirnya apa yang dinamakan ‘kontrak sosial’ yang telah dipersetujui antara pemimpin-pemimpin dari tiga kaum terbesar ini iaitu Melayu, China dan India bagi mencari jalan tengah bagi mengatasi masalah tersebut.

Mengikut yang punya cerita, dari ‘kontrak sosial’ inilah lahirnya ‘ketuanan’ dan ‘keistimewaan’ orang-orang Melayu yang telah dipersetujui antara pemimpin-pemimpin kaum tadi.

Kini kita telahpun 50 tahun merdeka, hampir semua orang Cina dan orang India yang menjadi warganegara Malaysia hari ini adalah lahir di bumi Malaysia ini. Kesetiaan dan kecintaan mereka kepada Malaysia memang tidak boleh disangsikan. Di sinilah tempat mereka dilahirkan dan disini jugalah tempat mereka mahu dikebumikan.

Oleh itu ‘kontrak sosial’ yang pernah dipersetujui untuk suasana di masa yang lalu itu memang tidak relevan lagi. Kita tidak kira kaum seharusnya mempunyai hak yang sama, tidak ada siapa harus menjadi ‘tuan’ dan tidak ada siapa juga yang harus menjadi ‘hamba’. Kita bukan lagi berdepan dengan pekerja asing dari China dan dari India seperti sebelum merdeka dulu, tetapi sekarang kita berdepan dengan orang Cina dan India yang lahir di bumi ini.

Kalau etnik Jawa, Minang, Banjar, Bugis telah boleh diterima setaraf warganegara Melayu lainnya, maka tidak ada sebab etnik Cina dan India tidak boleh mendapat taraf yang sama.

Mungkin perbezaan adat dan agama menyebabkan kita sukar untuk bergaul antara satu sama lain, tetapi ini bukanlah sebab untuk kita membeza-bezakan hak-hak mereka melalui ‘kontrak sosial’ yang dikenakan kepada mereka tanpa mereka mengetahui justifikasi disebalik kewujudan ‘kontrak sosial’ itu.

Richard Huang said...

Based on Anwar's past from 1998 when he first face the baptism of fire in his fight for keadilan I have not known him for using violence of any kind whether as a protection or a tool to achieve his end. The huge crowd were with him during the height of his arrest and it needed only a word from him and the the people would have come to his aid in force. Therefore I cannot relate the violent behaviour to PKR members as this does not reflect the father's character.

Anonymous said...

PKR leaders SHOULD just apologise diplomatically, resolve to bring justice and promise better press protection in the future. INSTEAD of making excuses and pointing to past examples from ruling party. This will only make them look petty and ugly. After all, so what if the aggressors are PKR supporters - just let us know that they will be hauled to the police and be accountable to the law. After all, we were not born yesterday. We don't expect all PKR supporters to be angels. There will be bad apples. Even worse, to even suggest that they were 'plants' from other political party? Makes PKR sound like it is in denial! Definitely not a trait we want in a future leader. (We have had enough denial syndromes from past/present leaders.) Remember, perception is crucial, and now PKR MUST be perceived to be accountable!

rocky said...

is there an EPF scandal involving Arif Shah?

Anonymous said...

it was obvious PKR supporters lah.
enough said!

outkhai

mat jenin said...

Lias, Lias..

Lu betul kelakarlah. Just post comments lah but not an essay. Cerita berjela-jela bukan orang nak baca pun. Orang cerita pasal penyangak PKR yang lu pulak bukak cerita dongeng. Takda cara lain ke nak orang pergi kat blog lu? I suggest you ask Nuraina to tag your blog.

Cute Ultraman Boy said...

Kakak

Please read this... by Haris Ibrahim:

http://harismibrahim.wordpress.com/2008/08/18/dear-anwar/

Anonymous said...

Rocky/Nuraina,

I'm not too sure abt Arif Shah but Amin Shah had got plenty, including those involving Mindef. I believe birds of same feather flock together. Now digging, not that difficult to get!!


frm: badan pemberi rasuah

Da Real Deal said...

Badan Pemberi Rasuah.

If your brother is a convicted rapist, would you like to be associated to his crime or would you like to be free to be all you can be?

Anwar's supporters have small minds. They refuse to admit that Anwar himself is a sodomite but they go after a person based on his brother's guilt.

You're a pathetic bunch.

Hakim Yang Adil said...

Da Real Deal,

Just one super question for you... 100% guaranteed you cannot answer and have to run along with your tail between your legs:

Which lawful court proved and convicted that Anwar is guilty?

Anonymous said...

ketam,da real real

apada..nak samakan SD dengan bersumpah guna nama ALLAH..hangpa takdak akai ka?prosiding tgh berjalan..cuba bagitau aku..mana dalam prosiding jenayah islam..membelakangkan mahkamah dengan menggunakan sumpah untuk melepaskan diri..

yang dia nak sangat sumpah tu apahal?kalau nak sumpah pun lepas court bagi keputusan la..kalau dalam kes li'an kena sebut 4 kali kenyataan dan yang kelima baru sebut allah akan laknat..apahal dia x ikut?..mende ni pun x tau ka?kalau tak tau tanya org yg tau..tya hakim syari'e la..bukan NAJIB or MUHYIDDIN..depa bukan arif dlm bdang fiqh..

lg satu, psal bantai-membantai fotografer..ala.polis pun saje je cakap akan siasat..kes nurin jazlin pun x setel lagi...bapa nurin jazlin tu pun nak saman polis..

lalat

Da Real Deal said...

Hakim Yang Adil tapi yang Tak Berapa Arif.

Going with the same logic that you're dishing us, which lawful court proved & convicted Amin Shah?

See what I mean? You people have small minds. Hakim konon. You must have come out of the Holiday Inn thinking it's the Lincoln's Inn instead.

Anonymous said...

Rocky, u must be very naughty. Out of nowhere u asked whether there's any Arif Shah/EPF scandal. U must hv heard frm somewhere. I also hv heard it. I heard that this alleged scandal will be used against him shud he be critical towards UMNO leadership. He reluctantly agreed to be BN candidate for fear his scandal will be exposed. It's not normal for BN to allow its members to contest both DUN and Parliament. Arif is already an ADUN. Nobody wants to be BN candidate. BN was desperate after a mufti and a former mufti declined the offer. Same with the case of a former minister investigated for his suggestive actions towards a woman. They put it in cold storage to be revived when he turns hostile towards UMNO. This modus operandi has been extensively used by BN/UMNO especially under Mahathir.

frm: rompin voter

Anonymous said...

Da Real Deal,

Well, Amin Shah was declared a bankrupt last year. I hope you know that this can only be done by a court of law.

frm: tidak tidur

Anonymous said...

now we're getting some answers

FROM MALAYSIAKINI

Pukul jurugambar: Ketua bahagian PKR ditahan
Aug 20, 08 3:40pm

Seorang pemimpin bahagian PKR telah ditahan hari ini berhubung dengan insiden dua jurufoto dipukul di Permatang Pauh Sabtu lalu.

Mohd Nor Kamil Abdul Samad, 39, ditahan ketika dia pergi ke ibupejabat balai polis Sentul pada kira-kira jam 2.30 petang tadi selepas melihat gambarnya disiarkan dalam akhbar hari ini.

Gambar timbalan ketua PKR bahagian Batu itu dihantar oleh pihak polis untuk disiarkan oleh media. Dinyatakan bahawa beliau dikehendaki untuk membantu siasatan insiden tersebut.

Menurut peguamnya, Ngeow Chow Ying, Nor Kamil pergi ke balai polis tersebut secara sukarela selepas berbincang dengan pemimpin parti.

Katanya, Nor Kamil bersedia untuk memberi kerjasama sepenuhnya kepada pihak polis dalam siasatan insiden tersebut.

tukun said...

Bila dah jadi macam tu, ada je lah cerita. Cakap orang ni bat lah orang tu buat lah. Semua yang jahat pass dekat orang. Apa cerita ni, semua pun tak mengaku..

Anonymous said...

Aiyah, just look at his big tummy, he has PLENTY lah !
This 'ID ten T' uses the mandarin to lure the chinese votes & hijacks Lee chong wei for his ceremah has ENCOURAGED us more for anwar !

neutral .. said...

PKR dan Gejala Samseng berpisah tiada ..

Da Real Deal said...

Tidak tidur,

DO you know the difference between being declared a bankrupt and being a convict.

Phewww!!! Sometimes educating people who think they are clever just because they blog is like pulling teeth!

You're not jailed like Anwar if you are a bankrupt. Amin Shah is not a covict. Anwar is an ex-Convict. GET IT?

Amin Shah wasn't convicted, he was declared a bankrupt according to you. A major difference if you studied A level Law at the very least.

Anyway, what the hell has this declaration got to do with his brother contesting in PP?

Small minds trying to think big!

Tengah celik pun macam comatose, apa lagi kalau tengah tidur.

Da Real Deal said...

Tukun,

Nanti dia orang cakap UMNO yang plant mamat tuh untuk jadi timbalan ketua bahagian PKR supaya huru-harakan keadaan.

Mereka dah taksub dengan drama queen tu.

Hakim Yang Adil said...

Da Real Deal:

I was talking just specifically about your comment that Anwar is a sodomist. Which is unproven and so since it is unproven, he is innocent and is not a sodomist. Case closed.

And I never talked about Arif Shah (please read my previous comment to you carefully). I don't know why you are pulling him in. Are you hallucinating from UMNO fever? Are you okay, boy?

Da Real Deal said...

Hakim

Fisrt of all I was addressing another person comparing two personalities. One who is smeared because of his brother's antics, the other rightfully smeared because of his own.

You barged in uninvited and drew out only Anwar leaving the other bugger out which would clearly take my point out of context.

That is the reason why I brought Amin Shah's name back in. To show what a hypocrite you are becuase it's ok for the guy you're routing for but while using the same principle, it's not ok for the guy opposing your dreamgirl Anwar.

You're clearly in the wrong chambers. Better not miss your medication or this will keep on happening.

Please remember, you were called to the bar at the Holiday Inn by your buddy to join him for drinks, not Lincoln's Inn!

Denning would have laughed his dentures off if he were to read your findings.

Let me make a simple correction here: Not being guilty of sodomy doesn't mean he is not a sodomite. It just means he wasn't proven in court to be one. His case was dropped on technicality. Strain your mind a bit and remember that there was at least one Judge that said he did commit the act nonetheless.

Don't waste my time anymorelah Hakim. You tak berapa adil lah.

Anonymous said...

da real deal, you said "His case was dropped on technicality. Strain your mind a bit and remember that there was at least one Judge that said he did commit the act nonetheless". Now judges are supposed to decide on evidence. If no evidence or lack of it, you are not guilty. For the judge(s) in question to say that Anwar did it while no evidence was adduced is strange. In fact that decision was criticised the world over for its wierdness. Of course no local legal expert did it (we understand why) except Prof Faruqi of UITM. One correction: the case was not dropped. It went up right to the Federal Court which overturned Court of Appeal decision and acquited Anwar (but with that heavily criticised uncalled for additional remarks, just to please the Govt as if it's their role to please Govt).

frm: uninvited guest