Saturday, January 15, 2011

The Return of Ummi Hafilda

If you don't know it already, this lady has a blog. And what a blog!

On Dec 12, last year, she resurfaced in the news, calling on her brother, Azmin Ali, to repent.

‘Taubatlah Azmin’

Ummi Hafilda Ali yang pernah menggemparkan negara kerana mendedahkan salah laku Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1997 merayu abangnya, Azmin yang kini Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) pulang ke pangkal jalan dan bertaubat.

The rest of the report HERE

If you think that was all, you're mistaken. On Thursday, she was back with a vengeance.

PETALING JAYA (Jan 13): Ummi Hafilda Ali, a key witness in the Datuk Seri Anwar Ibrahim sodomy and abuse of power trials in 1999, is taking legal action totalling RM700mil against the Opposition Leader, PKR president Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Bukit Gelugor MP Karpal Singh and PAS.
The rest of the story HERE.

And Anwar's response:

KEMAMAN (Jan 15): Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim has dismissed as a "mosquito issue" the challenge of Ummi Hafilda Ali, a key witness in the former deputy prime minister's 1998 sodomy trial, to debate on his alleged sexual misconduct.
"This is a mosquito issue," he told reporters at the "Pas replaces Umno" gathering in Kampung Geliga here.

I haven't heard the name , "Ummi Hafilda" mentioned in ages. And, you know, out of the blue, I was told that she has a blog with an address - http://srikandi7.blogspot.com.

Srikandi? Ummi must believe herself to be something of a fighter.
In the epic, Mahabharata, it is the name of a warrior princess.

In Javanese mythology, Srikandi is the only girl fighting in the battlefield.

So now, Ummi Hafilda has made a return, a comeback.

The lady has stormed back.

40 comments:

Lee said...

The lady is obviously deluded ! Period.

VP said...

Spray Baygon on this species

Anonymous said...

the return of the pink 'panter."..

Anonymous said...

Hahha Kak Ina you pun interested in Umi Hafilda.
Wanita Melayu yang memalukan wanita Melayu dengan apa yang di buat nya seperti pengakuan Bagida bersama Umi di London.
The return of wanita Melayu yang memalukan bangsa!
Alahai... Robengah!

atanjamilselamat said...

Saya sangat pening sekarang. I have always been a DSAI sympathizer from the beginning of REFORMASI. Always 'HATE" Ummi for her role in accusing DSAI. However , I'm reevaluating my allegiance to DSAI. DSAI will always sue those who makes slanderous statements about him BUT in Ummi case , there is no such action. Naming and calling Ummi as “Mosquito” is very childish and irresponsible for a STATEMAN like DSAI. He should sue Ummi for his reputation is truly at stake here.
Over to DSAI. Your next move?

Leithaisor said...

"...this lady has a blog" and "The lady has stormed back"?

Normally I would be more accomodating with the use of the term "lady" by others when referring to some female personality, even when I myself would never have even consider such a gracious gesture.

But in this instance, given the gross realities of the not exactly shining track record of the person in question, I must question your use of the term which has such nice connotations.

Anonymous said...

Adik Nuraina,
Boleh tak kita cadangkan machik Ummi nie bertanding dalam PRU13. Tengok dalam blog AKJ ada mencadangkan DS Ros. bertanding dalam PRU13 kelak. Kalau la ia menjadi kenyataan kelak mesti lah Malaysia akan lebih makmur. Masaalahnya kata staf saya (wanita) 'wanita nie musuh paling zalim & dasyat adalah wanita jugak. Betul ka kata-kata ini adik Nuraina?
Rakyat..He3..
-sender Rakyat Penag lo.

Anak Perelih said...

AND her famous words... "I'm still a virgin"... hehehe

Anonymous said...

Srikandi because she`s an ex stf.

Anonymous said...

Good to know she's back. She got lots of contracts as rewards for her role in Anwar's case just like Gani Patail dan Musa Hassan got theirs in terms of promotion despite the existence of more experienced and qualified contenders for the posts of AG and IGP respectively. Perhaps the money had dried up and she needs more now. Whatever it is we taxpayers will have to pay.

frm: poor taxpayer

Anonymous said...

Saudara dan saudari sekalian,
Jangan kerana nyamuk bakar kelambu. Belajar dari sejarah. Bacalah bagaimana kerana dua puak gaduh, akhirnya Melaka jatuh ke tangan orang asing. Jangan sehingga menjadi hamba di negara sendiri.
Hentilah! Insaflah! Sedarlah!
Merah, kuning, hijau.

Anonymous said...

Bersatu teguh, bercerai roboh. Sungguh malang bila seseorang itu terpaksa meminta bantuan dan kerjasama dari orang luar.

Anonymous said...

Berhati-hati kalau nak mengata orang. Takut-takut Allah s.w.t nak cabar kita besok, kita akan jadi seperti orang yang kita kutuk itu.

Anonymous said...

Ummi Hafilda should be the one to repent. Stop destroying yourself with hate. Believe in Allah and remember that our life get shortened every hour.

Anonymous said...

atanjamilselamat,

I pun macam u ler. Dulu bukan main bela DSAI tu.

Tapi bila tengok tingkah laku dan cara dia menghadapi kes Sodomi 2 ni, I dah mula sangsi. Betul lah kata musuh-musuh I dulu yg DSAI ni hipokrit.

Sekarang ni pulak, keluar cerita ori Ummi Hafilda, memang membukak mata. Barulah I tahu segala cerita sebenar. Hari-hari I check blog dia nak baca update terbaru. Sungguh berani Ummi ni. Tak ada perempuan seberani dialah rasanya.

Tapi macam u kata, DSAI pun tak berani nak sue balik lah. Kenapa ye? Bukan tu saja, Karpal pun cuba pusing sana sini nak elak dari kena sue Ummi. Yang lain-lain tu tak nak melawan balik pun.

Wa caya lah Ummi. Go Ummi!

Anonymous said...

of course she is returning. satu kali kena istyihar bankrap sudahlah.

kali kedua... wak ooi..

so of course she has to return... its all about the papers with the agong face.. lol

Anonymous said...

Forget about virginity, we want credibility!

Anonymous said...

Hmmm, why are there so many negative views about the Umi revelations? Isn't she free to express her freedom of thoughts?

Obviously she has ruffled some feathers, especially since implicating her saintly brother in some old orgy.

Now, there's news that her neice has been packed out of the country by their ambigious parent, to hide something??

Phew, this sure is one helluva drama series for the future PM.

A GOOD MAN DOES NOTHING.

Anonymous said...

Saya semakin yakin tentang apa yang dikatakan Ummi Hafilda bersama-sama buktinya. Si penasihat PKR tu hanya mampu buat lawak bodoh saja. Kalau berani sila saman Ummi seperti yang dilakukannya kepada orang lain sebelum ini.

Tapi kalau kes ni naik ke mahkamah, janganlah main tangguh-tangguh ye?

Kepada Ummi, terus dedahkan kebenaran. Allah bersama dengan pihak yang benar.

Anti hipokrit.

Ron Jeremy said...

Sekarang ni zaman debat berdebat, saman menyaman. Bilalah Nuar Berahim ni cabar Ummi berdebat ataupun saman je.

Anonymous said...

how she can insult and mention God in one breath tells enough about this "betina"...

edelweiss said...

kak ena..sihat?

i tak suka ayat-2 dan bahasa yang digunakan di blog dia.....tak mencerminkan wanita melayu langsung!

Anonymous said...

Pegi mahkamah boleh tapi apa guna. Mahkamah sapa punya. Dlm negeri bolehlah menang. Cuba pegi antarabangsa. Lihat saja kes dgn Singapura di mahkamah antarabangsa.

mas kiamah

Anonymous said...

aduh bilalah puak2 pencacai pkr spt komen2 di atas ni nak sedar diri......bagus sangat k DSAI tu. tulah pasal Tun Mahathir made a statement "Melayu Mudah Lupa"...almaklum ekonomi msia dah ok balik....engkorang ni lupa ke tahun 98 dulu si DSAI ni lah salah sorang yng menyibuk suruh msia ambil offer dri IMF, kononya blh tolong pulihkan ekonomi msia...kalaulah tun n daim did not made that strategic move in healing msia on their own....kebanyakkan dr kamu semua mngkin dah tak ada rumah or kerja sekarang ni...or even nak beli susu anak2pun tak mampu tau mcm ygn terjadi di indonesia dulu....tak sedar2 lg k?
go ummi go....

Hantu said...

Appear and disappear like....what only

Rahim Rahmat, Ahli UMNO Cawangan Shah Alam said...

Apa ni Kakak?

Anak Tan Sri Khir Johari bekas Menteri Pendidikan dibawah tiga Perdana Menteri Malaysia telah menjadi...... ahli DAP!

Siapa cakap DAP itu bukan untuk orang Melayu?

Sah DAP ini terbuka kepada mana-mana bangsa dan agama.

Yang tak boleh masuk UMNO, orang Cina dengan India yang Hindu dan Buddha.

Nak buat apa sekarang ni Kak?

Anak pembesar UMNO yang berpangkat Menteri pun dah masuk DAP.

Kita di UMNO ni nak buat apa?

Ada tak cadangan strategi untuk lawan balik?

Pohon maaf kalau saya riak, cuma bimbang saja untuk pergerakan kita.

Anonymous said...

Dia nak bertanding dlm PRU la tu. Dulu bertanding ketua Puteri UMNO, nyamok pun tak undi dia. Sekarang ni dia nak publisiti semula la tu.

Anonymous said...

She is a selat melaka

Anonymous said...

Saw her on TV last nite. Siap ngan tudung, bersumpah tak pernah melakukan perkara2 busuk. Tapi tangan takde atas Quran! Soi punya pompuan, kasi malu mak/bapak!

Anonymous said...

her other brother is gay right...

MENJ said...

The ravings of a lunatic bitch like Ummi Hafilda shouldn't be entertained at all.

Anonymous said...

Kenapa takde yang masuk meminang yea...masuk lah sorang....kasihan aku tengok dia yg masih tak berpunya...nakkan anwar...anwar bo layan....huhuhu

Anonymous said...

Wld u be so kind to convey the message to Ummi Hafilda that (after seeing her Kerdau ceramah on youtube) that she just oozes guts to stand up to that chameleon. My heart goes out to her. Nobody deserves such humiliation. Wow to be bribed with a RM50m contract and she still wldn't cave in. She's a better human than a lot of people I know. Hate, revenge is a terrible burden to carry from such a young age of 29. I doa that she will be able to put her demons to rest (literally too), get the closure she so deserves and move on with her life. Her dogged persistence and courage is inspiring. (May I also say the same for Saiful Bahari). May Allah berkati them and all who hv been victimised.

I can't help but wonder.... how can Wan Azizah not know. That thought is more bearable than 'Did she know?'. Because the latter implies such deceit. And this deceit snowballed to melaga-lagakan orang Melayu.... mengaibkan (albeit passively) so many people including Ummi Hafilda.

The end must not justify the means.

- hamba Allah

Yusof said...

anuar patut dah stop semua politikingnya sebelum semua perkara peribadi dia didedahkan.Taubatlah anuar. Jgn rosakkan dunia melayu. Hang tak belajar ugama kah?

asmah karamin said...

kalau dengan orang lain, cepat saja DSAI nak SAMAN ratusan juta walau pun perkara remeh. tapi dengan ummi, dia hanya mampu melantun lawak bodoh "nyamuk". walhal apa yang ummi perkatakan tentang dirinya cukup untuk mereput akar umbi keturunannya.

asmah karamin said...

saya cukup bangga dengan ummi kerana keberaniannya membuka mata rakyat malaysia tentang wajah sebenar DSAI.

Anonymous said...

meluat aku dengan dia ni.....kak ena, she's not worth an 'airtime' on yr blog...period!

farha

Anonymous said...

Nampaknya semakin ramai melayu yg menilai semula sokongan kepada DSAI kalau tengok komen2 di atas.

Saya pun termasuk kategori ini juga.

Bermula dari pencerahan Dr M mengenai apa yg berlaku dalam mesyuarat MT membincangkan pemecatan DSAI dalam memoirnya.

Kemudian pendedahan Umi

Dan penangguhan demi penangguhan kes saiful

Respons DSAI? Tak nak bersumpah menafikan saiful. dan tidak menyaman Dr M dan Umi.

Di tambah pula dengan huru hara isu2 islam dan melayu sepanjang pemerintahn PR di beberapa negeri ni, secara peribadi saya tak dapat nak undi PR lagi. Walau pun saya sudah 3 PRU tak pernah undi BN.

Ahmad Albab

Anonymous said...

i always sokong umi hafilda coz keberaniannya mmperjuangkn kbenaran...

Guru tua said...

Salam. Mengapa tuan-tuan membuka aib orang. Membincangkan perkara yang Islam larang. Kalau nak dakwa. Bawa ke mahkamah syariah dengan saksi yang benar dan adil. Perbuatan fitnah dan tohmahan sebegini akan mendatangkan kemurkaan Allah.
Sekarang perasaan benci-membenci telah meningkat dalam kalangan umat Islam dan rakyat Malaysia. Cukup tu Nuraina; U kene jawab di hadapan Allah nanti. Bincangkan perkara yang boleh membangun Umat Islam dan Malaysia